Handelsbetingelser for Green Flora ApS
Green Flora ApS
Vestergade 43
7870 Roslev
TLF: +4520737202
CVR: 43033360
Betaling
Green Flora ApS modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Green Flora ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Green Flora ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 1 – 3 hverdage.
Green Flora ApS afsender varer med følgende: Afhentning, PostNord – Privat, PostNord – Erhverv, PostNord – Valgfrit udleveringssted, GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop.
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Såfremt du vælger at få pakken sendt ”uden omdeling”, skal du være opmærksom på, at din pakke skal afhentes max 2 døgn efter ankomst til omdelingstedet. Green Flora ApS vil herefter ikke kunne stilles til ansvar for eventuelle skader på produkterne.
Så snart du har modtaget din pakke – både med og uden omdeling – appellerer vi kraftigt til, at du hurtigst muligt håndterer varerne, således at eventuelle planter kan blive frigjort fra emballagen og igen modtage lys og vand, så planterne har de bedste forudsætninger.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv. Returnering skal ske med samme fragtmetode, som modtagelse, med mindre andet er aftalt. Varerne skal ligeledes også emballageres på samme måde, som ved modtagelse.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@greenflora.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Returvarer sendes til:
GreenFlora ApS
Vestergade 43, Jebjerg
7870 Roslev
Varerne skal sendes med omdeling.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må håndtere og vurdere varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.
Vi gør opmærksom på, at varerne skal leveres tilbage i samme stand, som de blev modtaget i. Da varerne kan være levende planter, er det meget vigtigt, at planterne passes og plejes i perioden mellem modtagelse og returnering. Såfremt planterne ikke er i samme stand, som ved modtagelse, vil Green Flora ApS være berettiget til at kunne afvise returneringen. Vi appellerer samtidig til, at varerne sendes hurtigst muligt, såfremt de skal returneres, således at vi hurtigt kan genoptage den korrekte pleje og pasning af planterne.
Hvis varen ikke er håndteret som angivet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Green Flora ApS at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Green Flora ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max 7 dage som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Da produkterne kan være levende planter, er det vigtigt, at der omgående reklameres, så den bedste vurdering kan foretages hurtigst muligt.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ukorrekt placering, pasning og pleje af produktet.
Green Flora ApS dækker ikke planter, der måtte være gået ud i meget våde eller tørre perioder af sæsonen, grunden forkert vanding eller manglen på vanding.
Green Flora ApS dækker desuden ikke planter, der ikke er håndteret korrekt mht. placering, vanding, lys og lignende.
Green Flora ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Green Flora ApS
Vestergade 43
TLF: +4520737202
Ved reklamation over en vare, er du forpligtet til at kunne dokumentere nedenstående ved hjælp af billeder:
• Varen i sin helhed
• Nærbillede af varens mangel/defekt
• Varens placering
Du er derudover forpligtet til at beskrive din håndtering af varen fra afhentning- til reklamationstidspunktet. Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.